woensdag 1 februari 2017

afscheid

Het afscheid komt nu dichterbij; nog 10 dagen en zijn we ons houten huis uit. Als ik het huis mee kon nemen dan deed ik het! Je raakt verknocht aan je stolpje en je tuintje. Het nieuwe huis is natuurlijk leuk, anders zou je het niet gekocht hebben maar je moet je draai daar nog vinden. Het is allemaal onzeker wat je aantreft, je zekerheden hier ben je kwijt en dat is een raar gevoel.
Afgelopen zondag hadden we een hele leuke dag. In de ochtend kwamen familieleden naar ons toe voor een brunch. Was erg gezellig met een man of twintig. Helaas was mijn moeder er niet want die kwam die middag thuis vanuit Benidorm. Ook Nanda, mijn zussie , was er natuurlijk niet want die zit hoog in de Alpen, al 6 jaar. Jeroen's familie was flink vertegenwoordigd, ze zijn dan ook met vier broers en een zus. Croissants, broodjes, koffie  en thee, iedereen deed zich tegoed. Mijn nichtjes maakten plannen om een keer te komen, eerst langs Nanda in Zwitserland en daarna doorrijden naar mij, een flink eind rijden! Hopelijk doen ze het een keer!
In de middag kwamen er nog meer mensen. Engelenaren, buren, vrienden, zelfs mijn studiegenootjes van de sportacademie(jaren '80-'85) waren gekomen! Hartstikke leuk zeg! Hermien en Franca, 2 vriendinnen die we hebben leren kennen op een fietsvakantie waarbij Jeroen en ik elkaar ook hebben leren kennen, waren van de partij! Oud-collega's, waar ik mee het vroegevogelspad wandel, waren gekomen en gaven me een vogelhuisje in de vorm van een klomp, hoe leuk is dat! Zij maken het pad af tot aan Schiermonnikoog, jammer dat ik dat moet missen.
De buren gaven een voorstelling; "Formidable" en Marijke en Riet lieten zich van hun beste kant zien met een fraai lied, met Wil als "muzikant"! Het was erg vermakelijk. De dag was veel te snel om,
iedereen heel erg bedankt voor je aanwezigheid en de overlevingspakketten!
Alle cadeaus zijn prima bruikbaar in La France, gereedschapskist,bloemenzaden,tuinhandschoenen; zo praktisch!
Deze week dus verder inpakken en Gabi helpen verhuizen naar Yamina.
Op de valreep ook nog geschaatst op de Ijzeren Man te Vught, dat was erg mooi om nog meegemaakt te hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten