zondag 6 september 2020

last minutes

De zomer duurt nog voort, heerlijke temperaturen en de avonden zijn koel. Augustus is fijn verlopen met de familie. Met mijn moeder enkele fietstochtjes gemaakt in de omgeving, Simona elektrisch en ik op mijn oude fiets!  In de middag ging mijn moeder vaak op het terras zitten lezen en daarna nog zwemmen om af te koelen, ze zal het nog missen!

Jonas en Chantal hebben wat uitstapjes gemaakt en zijn naar de Pyreneeën geweest  om te bergwandelen. Helaas te kort!

Nu het september is krijgen we een aantal last minutes binnen, dat maakt het lege voorseizoen weer enigszins goed. We werken ontspannen in de tuin, doen het  schoonmaakwerk en verder genieten wij van het zonnige weer en nemen regelmatig een duik in het zwembad.

 We gaan weer wandelen met de wandelgroep en in oktober gaat de taalcursus weer van start.


 



                                 het kasteeltje Lacypierre, dezelfde naam als wij maar toch anders


                                    Daarna de tuinen van Eyrignac bezocht met het mooie landhuis 


                                            Eyrignac heeft een witte tuin , overal witte bloemen



                                                Deze boom is een Thuja en is 100 jaar oud


                        Op een avond een rondje gefietst: dit is mijn favoriet, roque st Christoph


                                             zonsondergang nabij la Cipière


                                 de groeten van ons , met hier op de achtergrond de rivier de Dordogne
 

1 opmerking: