zondag 20 juni 2021

toerisme komt weer op gang

 Gelukkig komen er weer bezoekers naar deze regio toe. Dankzij de vaccins, wij hebben ze ook gehad.In juli en augustus zitten we bijna vol, alleen eind augustus is nog een week vrij. In mei hebben we een aantal franse gasten gehad, het was zeer wisselend weer.

Inmiddels hebben we een dinertje georganiseerd met de buren, als vanouds zaten we rond de tafel zonder die 1,5 meter! Weer even een avond frans gesproken, dat is wel nodig want de franse taal moet je blijven oefenen, het blijft lastig om het goed onder de knie te krijgen. De buren leggen het ons geduldig uit als we  iets niet begrijpen. Soms hebben we hilarische momenten als we iets verkeerd begrijpen of als de fransen een engels woord op zijn frans uitspreken!

In juni is het even flink warm geweest en daarna koelde het weer af met een gigantische hoeveelheid regen in korte tijd met onweer. Zelfs hagelstenen zo groot als knikkers vielen er naar beneden, dat hadden we hier nog niet gezien. Ik ben 8 dagen in Nederland geweest, ik had het mooiste weer van de wereld getroffen. Tijd doorgebracht met de kinderen en bij mijn moeder. Helaas kon ik niet bij alle vrienden langs gaan, daarvoor was de tijd te kort. Dat wordt wel weer ingehaald.

Hagelstenen 


prachtig beschenen wolk in de avond

er bloeien zoveel prachtige bloemen, hier de amerikaanse sering

met de trein naar Nederland betekent altijd een tussenstop in Parijs: in jardin des plantes met deze prachtige rozen, heb ik mijn boterhammetje op
 
 
fietstocht met Carla gemaakt door Brabant langs haar zussen, hier hadden we even een stop bij het Belverts ven, Kampina



onderaan de st Jan een drankje op, er zijn daar heel wat terrassen bijgekomen

met de kinderen naar kasteel Rozendaal in Velp geweest, je weet wel, bij de bedriegertjes, erg mooi!

Met Gabrielle de pontjesroute gefietst bij Nijmegen/Millingen. Kwamen dit kasteel tegen: Doornenburg

 
mijn beeldhouwjuf opgezocht( zus van Carla) in Oirschot; dit is een van haar vele creaties

Nederland is iets mooier geworden nu ze niet zoveel maaien, langs wegen en akkerranden ontstaan wilde bloemen, is toch veel mooier zo!


het vennetje waar ik als kind ging zwemmen; loonse en drunense duinen
tot de volgende keer!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten