zaterdag 8 april 2017

flinke klussen

Het weer was deze week heerlijk, zonnig, rond de 20 graden, wij hebben het goed . We werken elke dag keihard. Deze week hebben Jos en Jeroen de zolder geïsoleerd en gipsplaten geplaatst. Het was erg moeilijk werk, ik gaf het na 1 minuut al op. Jos vond het ook niet zo fijn werken en Jeroen heeft tot het eind van de week op de steiger gestaan om het af te maken. Bijna dan, want de schoorsteen moet er nog uit en daar kun je geen platen plaatsen. Jos en ik zijn bezig geweest met de luiken en de ramen en kozijnen. Schuren, repareren, nog eens schuren met "het beest"(bandschuurmachine) Ik moet er nog een keer overheen bij enkele luiken, zij zijn ernstig verwaarloosd. Zo ook de ramen, maar uiteindelijk zal het mooi worden.De luiken worden groen/blauw, vrijdag nog een formulier ingevuld bij de Mairie voor de bouwvergunning. De assistente daar kent me goed en helpt me geduldig.
Stukje dak gerepareerd door Jos, er was daar een hele opening!
ramen en kozijnen opknappen
Jeroen aan het werk in de nok
De dakmannetjes aan het werk, zij spoten het dak schoon. Het dak ziet er nu weer fris uit. Het mos spoelt eraf bij een regenbui. Het waren vader en zoon Josse.
aan het eind van de dag gaan Jeroen en ik de tuin in om te snoeien of de oleanders in de volle grond te plaatsen.
We hebben zo'n mooie tuin, elke week staan er weer andere bomen te bloeien. We hebben ook diverse huisdieren, onze huis-vink, die elke dag de korreltjes brood oppikt, diverse muizen, hagedissen en hordes insecten.




2 opmerkingen:

  1. Wat werken jullie super hard! Bewondering voor jullie! Zijn erg benieuwd naar het resultaat. Misschien komen we een keer langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat werken jullie super hard! Bewondering voor jullie! Zijn erg benieuwd naar het resultaat. Misschien komen we een keer langs!

    BeantwoordenVerwijderen